mijn persoonlijke bijbeltekst

Even though I walk through the valley of the shadow of death, I fear no evil, for You are with me; Your rod and Your staff, they comfort me.

maandag 7 november 2016

Ik ben Rick

Beef en sidder..

Ik woon nu bijna 3 jaar op de Eikenhorst, de tijd gaat snel.. 

Ik schrijf dit vanaf de bank die ik 3 jaar geleden nog niet had, zittend tegen kussens en voeten op een tafeltje die ik, je raadt het al, ook 3 jaar geleden nog niet bezat. 
Ik heb veel geleerd in 1048 dagen.

Van je kamer váker dan 1x in de maand stofzuigen tot het verwijderen van de pisvlekken op je wc bril. Of de ontkalker voor de douche. Of ramen lappen, of spinnenwebben weghalen, of je bed wat vaker verschonen, etc. Talloze praktische handelingen zijn aangeleerd, ingeroest en soms bewust weer vergeten. 
In mijn hoofd heb ik ook enorm veel geleerd en van daaruit toegepast. Contact maken gaat zoveel beter, iets wat best leuk is heb ik ontdekt. Ja het kost me soms moeite, ja ik zit soms helemaal vol en neem geen druppel informatie meer op, maar de praktijk heeft laten zien dat verbaal en non-verbaal iets is wat je kunt leren. Happy me!

Gelukkig hebben we ook nog meer dan genoeg dingetjes waar ik nog moeite mee heb, ik woon tenslotte op een zorglocatie en om daar te verblijven heb je toch problemen nodig. En mocht ik tekort komen, dan kan ik zo lenen bij mijn medebewoners.

Maar even inhoudelijk. Laat mijn sarcastische of spottende toon je niet afleiden, ik typ hier voor een reden, en het is niet jij, zéér geliefde lezer. Nee, it's me. I need it. Omdat ik een basis in mijn leven heb nu en daarmee opbouw heb ik besloten om bloggen (wéér) 1 van mijn pilaren te maken. Vrij persoonlijk maar ik hoop eerlijk gezegd dat je me niet anders kent. Mijn PE (lees: proces Evaluatie) komt eraan en samen met mijn begeleider gaan we kijken naar wat goed gaat en wat er beter moet. 
Klinkt koud, is het niet. 

Héhé, even opwarmen hoor. Ti's een tijdje geleden dat ik hier schreef. Ik las trouwens ook net wat stukjes van mezelf terug waaronder een paar hele leuke anekdotes, en ik ben van plan om dat weer te doen. Het zal me goed doen en jou als lezer misschien ook.

Voor nu is dit het. Adieu

PS: Wees vooral niét jezelf wanneer er een onbekende vrouw je kantine binnenloopt en je 1e indruk waardeloos is (Mijn 4e indruk is een stuk beter echter).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Dank je wel voor je bericht. het wordt zeer gewaardeerd. mocht je reactie vuile taal bevatten, minder frisse benoemingen, pijnlijke, stekelijke of hatelijke opmerkingen dan zal deze worden beoordeeld en op beschaafde manier afgewimpeld. vergeet niet "wat u niet wil dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet"

mocht je reactie een positieve boodschap hebben, een fijne opmerking of een heerlijk sarcastische zin, dan zal deze op dezelfde manier beantwoord worden, want vergeet niet "wie de bal kaatst kan hem terugverwachten"

als laatste, ik oordeel niemand, dat zal God doen op het eind van je leven. als je niet gelooft in een God, dan leef je niet, als je niet leeft is de oplossing God. als je zelf de oplossing zonder God gevonden hebt, en je leeft. zal je geoordeeld worden voor het feit dat je zonder God hebt geleefd.

greetz,

Rick

ps: je bent altijd welkom om nog een keer te reageren, ik stel het erg op prijs. als je graag betaald wil worden voor reacties, dan kan dat geregeld worden. geef me je adres en ik kom bij je langs om een stevig robbertje te stoeien.