mijn persoonlijke bijbeltekst

Even though I walk through the valley of the shadow of death, I fear no evil, for You are with me; Your rod and Your staff, they comfort me.

vrijdag 5 januari 2018

Een leeg blad

Ik sliep en droomde, het leven was volmaakt.
Ik werd wakker en merkte; het leven is een taak

Het leven in een notendop. Mijn grootste valkuil. Hoe ziet het pad van proces eruit? wat is de beleving van christen zijn?

Het is nooit duidelijk, in mijn hoofd zijn er alleen grote lijnen, schetsen en einden.

Er is geen vulling. Ik zie het nu duidelijk voor me. Ik blijf hangen op de eerste zin.

"Als je een baan hebt, heb je geld". Bam. Dat is een krantenkop, een titel. Maar het artikel of hoofdstuk is niet beschreven.
"Als je geld hebt, heb je een auto"
"Als je waarde hebt, in je werk of hobby, heb je uitdaging of rust of voel je er toe doen".
Allemaal 'headlines'. krantenkoppen, slogans, en samenvattende zinnen.

Misschien ben ik ooit begonnen met invullen, maar is het weer weggezakt in de maalstroom van gedachten.
Misschien had ik soms helder hoe ik het kon aanpakken, maar na verloop van tijd zijn de details vaag geworden en bleef er alleen de inzet over, de eerste gedachte, de 'headline'.

Ik begrijp mezelf nu. Ik begrijp waarom ik alles wil opschrijven.
Het is intuïtie. Details moeten worden bewaard, de schimmen van successen opnieuw herinnerd door geschreven woord. Alles.

Alles zodat de manieren, de handelingen, de ervaringshints en het vertrouwen wordt opgeslagen als een eeuwig geheugensteun. Het leven valt anders niet te bevatten.

Ik begrijp het nu. Ik vertelde laatst tegen mijn broertje hoe ik moest wennen aan iemands gezichtsuitdrukking. Het klinkt belachelijk, maar op dat moment schrok ik. Ik had haar gezicht nog nooit zo gezien, dat wist ik. Het duurde een paar seconden om te verwerken, in te prenten waarna het werd toegevoegd aan haar repertoire. Maar ik dwaal af.

Het leven is een taak.

Waarom voelt het nu pas alsof ik dat begrijp?   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Dank je wel voor je bericht. het wordt zeer gewaardeerd. mocht je reactie vuile taal bevatten, minder frisse benoemingen, pijnlijke, stekelijke of hatelijke opmerkingen dan zal deze worden beoordeeld en op beschaafde manier afgewimpeld. vergeet niet "wat u niet wil dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet"

mocht je reactie een positieve boodschap hebben, een fijne opmerking of een heerlijk sarcastische zin, dan zal deze op dezelfde manier beantwoord worden, want vergeet niet "wie de bal kaatst kan hem terugverwachten"

als laatste, ik oordeel niemand, dat zal God doen op het eind van je leven. als je niet gelooft in een God, dan leef je niet, als je niet leeft is de oplossing God. als je zelf de oplossing zonder God gevonden hebt, en je leeft. zal je geoordeeld worden voor het feit dat je zonder God hebt geleefd.

greetz,

Rick

ps: je bent altijd welkom om nog een keer te reageren, ik stel het erg op prijs. als je graag betaald wil worden voor reacties, dan kan dat geregeld worden. geef me je adres en ik kom bij je langs om een stevig robbertje te stoeien.